fredag 21 oktober 2011

Bloggning Om Prao. Dag 5.

Hej ploggen!
Idag var min sista dag på denna praovecka.
Jag tog den vanliga skolbussen in till Simrishamn. Min arbetsledare hette Mary-Lady och var jätte trevlig.
På morgonen var det en mässa på kyrkans hus i ett litet kappel. Vi sjöng psalmer och tog nattvarden.
När det var färdigt var det frukost, jag år en tallrik gröt och sex små bullar. Vi var sju stycken som var på mässan och som fikade tillsammans. Mitt pass var på tre timmar från 08.00-11.00 men vi var färdiga innan
så husmor Ingrid satte mig i arbete. Jag fick skala potatis i en halvtimme. Men det kan man leva med.
När klockan blev elva skulle jag gå in till Bodil Persson för hon hade en present till mig för att jag hade varit så duktig. Jag fick ett presentkort från Team Sportia på 200 kr, en biobiljett och en bläck penna.
Ta hand om er!!
//Nils      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar