måndag 17 oktober 2011

Bloggning Om Prao. Dag 1.

Hej bloggen!
Min praoplats är hos svenska kyrkan i simrishamns kommun.
Idag har jag varit i min hemby Sankt Olof som vaktmästare.
Min handledare är en god vän till mig som heter Sven Jönsson. Vi kallar honom dödis, för han är ju en dödgrävare. Jag började kl 08.00 med att göra rent fonder från löv och döda blommor. (En fond är en grav där det står kyrkan vårdar grav eller sköts av vaktmästare på). Det höll vi på med till middag.
Efter det tog vi bort buxbom från en grav eftersom det skulle planteras på ett annat ställe. Då fick jag köra kyrkans lille John Deer traktor med skopan på. Där vi tog bort buxbomen skall planteras gräs, men då måste man först fylla hålet med jord. Så jag fick då rycka ut igen ock köra tre skopor med jord. Sen sa Sven att nu går vi hem för dagen. Jag hade jätte roligt idag och skulle gärna göra om det. :)
//Nils

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar